پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

«پل جفری» بازیگر معروف انگلیسی درگذشت

  • کد خبر: ۱۶۸۶۸۴
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
«پل جفری» بازیگر معروف انگلیسی درگذشت
پل جفری بازیگر فیلم‌های «اکسکالیبو» و «گری استوک» در ۶۸ سالگی به علت بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پل جفری بازیگر انگلیسی که برای بازی در فیلم‌های «اکسکالیبو» و «افسانه تارزان» شهرت داشت از دنیا رفت. وی ۶۸ ساله بود و بر اثر نبرد با سرطان درگذشت.

جفری در طول دوران بازیگری خود در فیلم‌های متعددی ظاهر شد که نقش پرسیوال در فیلم «اکسکالیبو» محصول ۱۹۸۱ از به‌یادماندنی‌ترین آن‌ها بود. این فیلم فانتزی قرون وسطایی که افسانه شاه آرتور و شوالیه‌های میز گرد را تصویر می‌کند در جشنواره کن جایزه بهترین اثر هنری را برد و نامزدی اسکار بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد.

این بازیگر همچنین در نقش لرد جان در فیلم «گری‌استوک» ساخته رالف ریچاردسون در سال ۱۹۸۴ و در نقش آقای لاکوود در اقتباس سال ۱۹۹۲ از «بلندی‌های بادگیر» اثر امیلی برونته با بازی ژولیت بینوش بازی کرد. او در فیلم‌های دیگری، چون «زینا»، «آنا کارنینا» و «پله‌ها» نیز نقش‌آفرینی کرده بود.

وی بازیگر تلویزیون هم بود و در سریال‌هایی مانند «جواهری در تاج»، «مردی از مسکو»، «ناپلئون و ژوزفین: داستان عاشقانه»، «مدیر»، «جاسوسی»، «آکاپولکو H.E.A.T» و «بهتر است با ساول تماس بگیری» بازی کرده بود.

جفری که فوریه ۱۹۵۵ در ساری انگلستان به دنیا آمد، اوایل دهه ۱۹۹۰ به سانتافه نقل مکان کرد و به عنوان مشاور املاک و مستغلات کار کرد و بیشتر به صورت مهمان در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا کرد.

منبع: مهر


در ادامه بخوانید:

«بی‌تاب» مهران احمدی در راه بلغارستان

ماجرای شکایت دوباره «محمدرضا گلزار» از خبرنگاران چیست؟ | دعوای لفظی شدید بین بازیگر معروف و خبرنگار حوزه سینما

مرگ تلخ «مایک باتایه» بازیگر سریال برکینگ بد | + علت مرگ




گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->